fredag 9 oktober 2015

Bull´s eye övning del 1

Det är dags för en övning... så ta fram skrivboken och föreställ dig en piltavla och rita upp den. (Denna övning fick jag till mig under ett av mina KBT samtal samt även under stresshanteringskursen jag går på).

Jag vet inte hur det är för er men jag kan ju se till mig själv att jag har kört mitt liv i samma spår. Jag har sållat bort sådant som borde vara bra för mig både fysiskt som psykiskt. Mina värderingar har kanterna suddats ut på och jag har i stort sett gett upp och ...tänkt att det blir inte bättre än så här, när jag gasade på som bäst.

Så nu är det dags att få igång min och kanske din tankeverksamhet och tänka ut hur vill jag egentligen ha det. Vad önskar jag mig, hur vill jag att mitt familjeliv ska se ut Vad har jag för värderingar, hur ska jag gå tillväga för att få dessa mål och önskningar att bli en del av mitt liv och vardag.

Det här är en övning som får och kan ta tid, det kan bli en jobbig övning när man börjar rannsaka sig själv. Men jag vill att man ska se detta med ett nytt ljus, en ny start, det ska ge energi och ett mål att ta sig till.

Gör ett kryss genom cirkeln som på bilden. Varje sektion delas in i 4 kategorier, Arbete/sysselsättning, Familj/relationer, Hälsa, Fritid.

Tänk och känn efter vad som nu är viktigt för dig för varje kategori.

Hur vill du leva? Låt denna övning följa med dig, lägg skrivboken där du lätt kommer åt den. Ta dig tid varje kväll och fundera och skriv.

(fortsättning följer...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar