lördag 24 oktober 2015

Nystart i livet

Under mina första sjukskrivningsmånader plöjde jag igenom rätt många böcker om just utbrändhet mm. Men nu inser jag att jag inte minns vad jag har läst. Oftast kan jag känna igen mig i texten och komma på att ja, just ja det var ju den här boken. Men så är det inte nu. Utan varje bok jag nu läser om är som en ny bok.

Så nu är mitt tidsfördriv att läsa om böckerna på nytt och försöka ta till mig informationen på ett annat sätt och försöka komma ihåg det som är viktigt för mig. Om inte annat kan ju mina läsningsförsök göra att jag skingrar mina tankar och lägger fokus på något annat för en stund ;)

Så nu tillbringar jag tid med den här boken "Nystart i livet: Hitta tillbaka till livsglädjen efter utbrändhet av Madeleine Åsbrink

Länk: Nystart i livet: Hitta tillbaka till livsglädjen efter utbrändhet

                                           

"Har livet blivit en kamp där krav, måsten och borden dominerar? Kanske är glädjen på väg att rinna bort eller har den försvunnit för länge sedan? Här är boken för dig som är på väg att bli, är eller har varit utbränd. Men givetvis även för alla andra som tenderar att springa ifrån sig själva."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar