fredag 9 oktober 2015

Från utbränd till nytänd

                          


"Utbränd? Jag! Inte alls. Jag är en aning överansträngd. Just nu. Det har varit lite mycket på sistone. Men bara jag blir klar så lugnar det ner sig. Vad säger du? Vill du sjukskriva mig? Nej, nej. Det går inte. Det har jag absolut inte tid med."

"Känns resonemanget igen? Trodde väl det. Urtypen för en utbränd är nämligen en människa som brinner, för sitt jobb, för sin familj, för andra människor. Hon/han är bra på att ta hand om andra men usel på att ta hand om sig själv."

Ovan citat från boken Från utbränd till nytänd som borde läsas av oss alla. En bok som är igenkännande för oss som är utbrända men även borde vara en broms för resten. 

Från utbränd till nytänd


                     


I boken tas det upp ett recept på hur man bränner ut personalen och det skrämmande är att det är oerhört igenkännande av många av oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar