fredag 9 oktober 2015

Min nya väg till välmående

Fokusera din blick på bilden, föreställ dig att du står där och blickar ut över din framtida väg.
Vägen som du nu ska lägga fokus på för att ta dig framåt.


Jag upplever att många säger att de vill bli som tidigare, innan de blev sjuka. Medans jag försöker se att det är nu jag har chansen att förändra och förbättra det jag tidigare stressat förbi.

Nu när jag står där i början på min nya väg kan jag plocka med mig delar som jag har i mitt liv och vill ha kvar. Jag kan nu välja att lägga till allt nytt jag önskar, vill lära mig, nya utmaningar, upplevelser mm. Det är även här jag kan välja att strukturera upp vad som är viktigt för mig för mitt välmående.

Har du en skrivbok, skriv ner vad du vill fylla ditt liv med, vad önskar du dig, vad har du för mål, vad vill du uppleva eller lära dig.

I min fart har jag tappat mina mål och bara gasat på utan känsla. Nu ska det bli ändring på det, jag har börjat hittat några framtidsmål och fått inspiration att försöka gå på någon framtida kurs i kreativitet. När jag orkar och känner mig redo för det. Jag har nu höjt blicken istället för att stirra ner i backen och köra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar