fredag 9 oktober 2015

Är du verkligen sjuk???

Ärligt tror jag inte det är många som ser att jag är sjuk om de ser mig på stan, i affären eller ute på cykeln. Men däremot om man är uppmärksam kan man lätt se hur mitt mående är genom mitt kroppsspråk.

Det som är tydligast i mitt mående är mina steg, går jag i normal takt eller i snigelfart. Sen kan man lägga blicken på mina armar och händer, oftast darrar dom lätt, mår jag lite sämre darrar de mer. Står du och pratar med mig kan du märka av hur min koncentration är, om jag ...lyssnar aktivt eller börja flacka med blicken, om jag försöker koncentrera mig i att hänga med i samtalet. Om du inte redan har tänkt på det står jag alltid lutad eller håller i mig i något, om jag inte redan har satt mig ner. Oftast har jag armarna i kors över bröstet, det är för att lättare hålla balansen och fokusera på att inte vingla. Vid större sammanhang håller jag oftast låg profil och säger inte speciellt mycket, all min kraft går åt att hålla mig upprätt och någorlunda närvarande. Kan även garantera att jag har någon närstående i min närhet när du träffar mig. Ser du mig på cykel beror det inte på att jag fått extra med energi en dag utan det handlar om att jag inte orkar gå. Med cykel behöver jag bara ta några tramptag och sen rullar jag förhoppningsvist fram. Skulle jag däremot gå kan du säkert tro att jag är små berusad i vissa lägen på grund av min vinglande gångstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar