fredag 9 oktober 2015

KBT terapi och min gröna terapibok

I min väg fram till utmattningen hade jag något år innan tagit hjälp av KBT-terapi.
Men problemet då var att vi inte förstod att det var stressen som var grunden till mina problem. Jag minns när jag satt där att jag kände mig tom, neutral, känslolös. Uppgifterna jag fick kunde jag inte besvara genom känslor utan det var bara tomma ord. Jag kunde inte säga vad som gjorde mig glad längre.
Men jag införskaffade mig en skrivbok som jag samlade övningarna i och som jag nu har återupptagit i min väg tillbaka.


Det är nog där vi behöver börja för att hitta tillbaka till oss själva, att bygga upp självkänslan och det som gör oss glada. Framför allt nu när saker och ting kanske inte riktigt fungerar som tidigare.
Nu gäller det att känna efter och uppmärksamma det som ger oss leendet på läpparna, lyckoruset i kroppen och glittret i ögonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar